There are two ways to create a support request:
Une demande dans Akuiteo peut être liée à un contrat d'engagement. It allows you to know how long you spent on this, how much cost and how much you earned. Voir la section Setting Up Agreement Contracts.
Example: A customer e-mails or calls you for an evolution request or a bug report. You can quickly enter, in real time, all the relevant information in the pre-filled fields. To do so, you must define the context.
Si le client ou le contact n’existe pas dans Akuiteo :
Si le produit maintenu n’existe pas dans Akuiteo :
A customer calls your Support team about a request that is not linked to customer contract (e.g. expired contract) or that is out of the scope of his/her contracts (e.g. wrong use of the product not covered by the assistance program).
However you can follow up this request and easily find it with a search.
You can then search for requests by checking the Piecemeal or Out of scope boxes as search criteria.
Attention: External report is visible by anybody. If you want to enter confidential comments, enter the text in Internal report.
Si vous voulez changer l’utilisateur ou le demandeur, passez en modification et sélectionnez les bons contacts.
Note : Pour gagner du temps de saisie, vous pouvez dupliquer une demande depuis une demande existante en cliquant sur Édition > Dupliquer une demande ou Creating a Template Request.