: :  Creating a Request

There are two ways to create a support request:

Une demande dans Akuiteo peut être liée à un contrat d'engagement. It allows you to know how long you spent on this, how much cost and how much you earned. Voir la section Setting Up Agreement Contracts.

Example: A customer e-mails or calls you for an evolution request or a bug report. You can quickly enter, in real time, all the relevant information in the pre-filled fields. To do so, you must define the context.

  1. Allez dans Support > Nouvelle demande et en fonction des informations fournies par votre interlocuteur, remplissez les sections Client, Contact et Produit :
  2. Click on to create the request.
  3. In the Selection of a workgroup dialog box that opens, enter the working group in charge of the request. The manager will store it and give it to his employees. This step is mandatory.
  4. In the Reception of the request dialog box, enter the method (internal, phone, e-mail, etc) and the date, then validate. The screen display changes and allows the request to be entered more precisely.
  5. Dans l'écran de la demande, renseignez les champs que vous souhaitez dont :
  6. Attention: External report is visible by anybody. If you want to enter confidential comments, enter the text in Internal report.

  7. Save. A response is created. From now on, you will follow the request life cycle. Consultez la section Understanding the Request Life Cycle.
  8. If you want to enter the request by email, click on Edit > Send request by email/Fax.
  9. Si vous voulez changer l’utilisateur ou le demandeur, passez en modification et sélectionnez les bons contacts.

Note : Pour gagner du temps de saisie, vous pouvez dupliquer une demande depuis une demande existante en cliquant sur Édition > Dupliquer une demande ou Creating a Template Request.